قــــــاصــــــــــدکـــــــــ

رفتم که خار از پا کشم. محمل ز چشمم دور شد. یک لحظه من غافل شدم. صد سال راهم دور شد ....

قــــــاصــــــــــدکـــــــــ

قال الله تبارک وتعالی:
من طلبنی وجدنی، ومن وجدنی عرفنی،و من عرفنی عشقنی، ومن عشقنی عشقته ومن عشقته قتلته ومن قتلته فانا دیته
قال مولانا امیر المومنین علی (ع): نسال الله منازل الشهدا
مقام معظم رهبری:امروز کار برای شهدا باید در راس امور قرار گیرد.
تمام این دو حدیث گرانبها و فرموده مقام معظم رهبری
حضرت امام خامنه ای روحی فداه کافی است برای اینکه این وبلاگ تشکیل بشه.
عبد من عبید فاطمه الزهرا(سلام الله علیها)،حقیر الشهدا ،موردانه کش آستان بی کران شهدا ، قبرستان نشین عادات سخیف
سعید
******************
چه دعایی کنمت بهتر از این
که کنار پسر فاطمه (س) هنگام اذان
سحر جمعه ای از این ایام
پشت دیوار بقیع
قامتت قد بکشد
به دورکعت نمازی که نثار حرم و گنبد برپاشده حضرت زهرا (س) بکنی

**************
تلگرام من : https://t.me/Ghasedak1318
اینستاگرام : https://www.instagram.com/daei.saeid1318
https://www.instagram.com/ghasedak__135

بایگانی
نویسندگان

۷ مطلب در تیر ۱۳۸۸ ثبت شده است

السلام علی قلب زینب الصبور

صبر اگر می‏خواست مجسم شود، بهتر از تو نمی‏یافت. چه می‏گویم؟ صبر کودکی است که در کنج زندگی پررنج تو به شاگردی نشست. ای کعبه همه سختی‏ها و ای مادر همه رنج‏ها، صبر قطره کوچکی از باران مکارم اخلاق بود که بر دریای تو بارید. این کاسه گلی ماست که به اندک رنجی لبریز می‏شود. کاسه صبر تو از وحی است، از خداست. چگونه پر شود که بی‏انتهاست. زینبا، خلقت همیشه در تحیّر صبوری تو خواهد ماند.

امروز مادران شهیدان در سوگ مادری به ماتم نشسته‏اند که دو فرزندش را در راه دفاع از دین و ولایت رهسپار شهادت کرد. شهادت عقیله بنی هاشم، زینب کبری را به همه مادران شهیدان تسلیت می‏گوییم. به همه آنان که به آینه وجود او چشم دوختند و خالصانه او را سرمشق خود قراردادند و با دست خود غنچه‏های بوستان زندگیشان را به دین و ولایت تقدیم کردند. همه آنان که در دریای معرفت زینبی غرق شدند و به مروارید عشق بر ولایت دست یافتند. همه آنان که خود را به پرده حیای زینبی آراستند و زینب گونه، فریاد دفاع از دین سر دادند و همه آنان که اینک زینب گونه مظلومیت خون شهدا و پیروزی همیشگی دین را فریاد می‏کنند. مژده باد آنان را بر چنین سرمشقی که انتخاب کردند. بشارت باد آنان را بر چنین راهی که برگزیدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۸۸ ، ۱۰:۱۷
سعید

شهادت آوینی؛ گواهی زنده بودن تفکر انقلابی

حتماً و حتماً، آوینی­ها باید در ظرف زمانی و مکانی خودشان دیده شوند. این است که آن جنبه الگویی آن­ها را برای ما جدی می­کند وگرنه صرفا می­شوند یک سری عکس­هایی که در اتاق­ها و کلاس­هایمان بزنیم و یک سری جملاتی که حفظ کنیم که به درد رفتن به همان عالم هپروت می­خورد.

  آوینی در دوره­ای شهید شد که به یک معنا می­توان گفت، دوره ریزش­ها بود. دوره­ی بعد از جنگ، سال­هایی بود که علمداران و اسطوره­های هنر انقلاب، بعضاً داشتند کنار می­کشیدند و توبه­نامه می­نوشتند.
شهادتش یک علمی شد که به تمام معنی شهادت بود. یعنی یک گواهی بود به زنده بودن انقلاب و تفکر انقلابی؛ آن هم در دورانی که همه چیز افول کرده بود. دورانی که جدای از بحث انفعال فکری و تئوریکی که در خیلی­ها به وجود آمده بود، برخی از بحث­های اخلاقی هم در بین حزب­اللهی­ها رواج پیدا کرده بود. یکی از دوستان نقل می­کرد که آوینی می­گفت، حزب­اللهی­ها به عُجب دچار شده­اند و این زمین­شان خواهد زد.

آوینی اهل ذکر بود!
آوینی به شدت اهل فکر بود و مهم­تر از آن، اهل ذکر بود. اهل ذکر فقط نه به معنای صرفاً متعارفش. به همین خاطر است که ما مأمور شدیم که از اهل ذکر الگو بگیریم. به ما گفته­اند بروید طرف اهل ذکر. پرسش­های خود را با اهل ذکر درمیان بگذارید و از گفتار و اعمال آنها پاسخ بگیرید: فاسئلو اهل الذکر إن کنتم لا تعلمون.

اهل ذکر چه کسانی هستند؟!
اهل ذکر کسانی هستند که ذکرشان کف دست­شان است. یعنی به آن چیزهایی که رسیده­اند، درحال و سرِ به­زنگ­گاه­­ها، به آن­ها عمل می­کنند و به آن­ها متذکرند. خیلی­ها، خیلی چیزها را می­دانند ولی در مواقع حساس خودشان را می­بازند و یا اصلا یادشان می­رود. آدم­های اندیشمند و فاضلی هستند، ولی زندگی­شان در یک حوزه دیگر است، فکرشان در یک حوزه دیگر، سیاستشان در یک حوزه دیگر و .... در فضای امروز جامعه هم افرادی هستند که در حوزه دانشگاهی و حوزوی خیلی هم متفکرند، ولی درحوزه سیاست، سیاست­مدارند.

 تعامل واقعی با زمانه­ی خود؛ اعمال خلاف­آمدِ عادت
آوینی اهل ذکر بود. اهل ذکر که باشی، با زمانه­ی خود در یک تعامل واقعی هستی. یک موجود زنده هستی. تهدیدها را زود می­فهمی. فرصت­ها را از دست نمی­دهی. چون هر چه می­بینی، بلافاصله ارجاع می­شود به همان مبانی. یعنی شاکله وجودی تو، به یک قرار و پیوستگی رسیده است که سریع می­توانی داوری کنی و به نتیجه برسی و موضع خودت را و تکلیف خودت را بفهمی. آوینی تکلیف­گرا بود. به همین دلیل خیلی وقت­ها می­بینید خلاف­آمدِ عادت، عمل می­کرد. خیلی از فحش­هایی که می­خورد، برای همین بود که ایشان می­آمد مثلاً از فیلم عروس به شدت دفاع و تعریف می­کرد؛ می­گفت نمونه­ی سینمای انقلابی است، همه فیلم­ها باید از این فیلم، الگو بگیرند. یا یک دفعه می­آمد یک ویژه­نامه در می­آورد برای آلفرد هیچکاک، به اسمِ «هیچکاک؛ همیشه استاد».

کارهای خلاف­آمدِ عادت ازش سر می­زد. اهل عادت نبود، اهل عبادت واقعی بود و این تهمت­ها هم برایش مهم نبود. اینها را باید دریافت.

آوینی هنرش این بود که مبانی­اش را با توجه به فضای آن زمان ارائه می­کرد. شما اگر زندگی­اش را بررسی هم بکنید، اتفاقاً این خط مشخص است که این طور نبود که هر روز یک چیز بگوید، هر روز در یک کلیشه­ای درجا بزند. شاید امروز اصلاً لازم باشد که شما از آوینی همین را یاد بگیرید و اگر یاد بگیرید، چه بسا که لازم باشد امروز خیلی از حرف­های آوینی را نزنید. برسید به این که امروز یک حرف نویی هست که باید زد یا اولویت های آن روز بوده، امروز یک چیز دیگر شده است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۸۸ ، ۱۰:۰۶
سعید

منزلت  شهید در دین اسلام(۱)

شهید
((امام اسماعیل بخاری و امام مسلم به نقل از انس بن مالک رضی الله عنه روایت کرده اند که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:"هیچ یک از کسانی که وارد بهشت شده باشد، آروزی بازگشت به دنیا نمی کند، مگر شهید که او به سبب پاداشی که از خداوند می گیرد، آرزو می کند که به دنیا بازگردد تا دهها بار فی سبیل الله شهید شود. در روایت دیگری هم آمده است که "به سبب فضیلتی که خداوند به مقام شهید داده است، شهدا دوست دارند که بار دیگر به دنیا بازگردند تا نصیب جدیدی برگیرند".))
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۸۸ ، ۱۵:۰۰
سعید

آیات و روایات در مقام

 شهید و شهادت

پیکر مطهر شهید

 

 «ومن یقاتل فی سبیل‌الله فیقتل او یغلب فسوف نوتیه اجرا عظیما» کسی که به دستور خدا در راه خدا با دشمن می‌جنگد (از برای آنکه ظلم و فساد را ریشه‌کن کند و دین خدا را در زمین استوار نماید، تا آنکه مستضعفین و محرومین از چنگال اهریمنان نجات یابند، هر گاه این مجاهد راه خدا) کشته شود و یا پیروز شود خداوند به او اجر و پاداش عظیم خواهد داد. (نساء، 74)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۸۸ ، ۱۴:۱۱
سعید

وقایعی که در امت اسلامی بعد از وفات پیامبر گرامی رخ داد جنبه یک حادثه آنی در طی مدت حداکثر سه ماه را ندارد بلکه جریانهایی منظم شده در جهت براندازی اصل اسلام که پذیرش ولایت و تسلیم بودن در برابر امر خداوند است، می باشد. در هر جریانی عوامل بوجود آورنده و زمینه های آماده ای برای شکل گیری اهداف جریان وجود دارد که آثاری نیز برآن مترتب می شود و برای پی بردن به تمام زوایای این جریان باید از اهداف آن شروع کرد.
بعد از واقعه غدیر خم و معرفی علی علیه السلام بعنوان امیرالمومنین و جانشین پیامبر جریانی در جهت کنار زدن و حذف امر پیامبر در مورد سرپرستی امت بعد از خود که در سقیفه نمود پیدا کرد، شکل گرفت. مسئولیت اولیه این جریان انفصال امت از ولایت است که با شعار «ما حاکم دیکته شده نمی خواهیم» محقق شد. آن کسی که مقابل این جریان ایستاد و خار چشم عوامل ولایت ستیز شد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است. حال این سوال مطرح است که چرا خارج کردن امامت از حکومت برای این جریان از اهمیت اولیه برخوردار است و چرا حضرت فاطمه که برخوردار از مقام عصمت است تا سر حد مرگ از ولایت دفاع می کند؟

در روایتی امام باقر علیه السلام می فرمایند: «بُنِیَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسٍ عَلَى الصَّلَاةِ وَ الزَّکَاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ الْوَلَایَةِ وَ لَمْ یُنَادَ بِشَیْ ءٍ کَمَا نُودِیَ بِالْوَلَایَةِ فَأَخَذَ النَّاسُ بِأَرْبَعٍ وَ تَرَکُوا هَذِهِ یَعْنِی الْوَلَایَة» (الکافی ج 2 ص18) اسلام روى پنج پایه نهاده شده: نماز و زکات و روزه و حج و ولایت. و بچیزى مانند ولایت فریاد زده نشد، مردم آن چهار را گرفتند و- این- یعنى ولایت- را رها کردند. امام در این روایت به پیکره اسلام اشاره می کند که در راس آن ولایت قرار دارد و اهرم ولایت است که دیگر اهرم ها را برپا می کند. هر کس ولایت را قبول کرد اسلام را بطور کامل پذیرفته و با امر ولایت پیش می آید و طبق این روایت هر کس ولایت را نپذیرفته باشد ارکان دیگر اسلام هم از او قبول نمی شود.
سقیفه جریان وابستگی حکومت به خدا را قطع کرد یعنی دقیقا تحریف آیه « إِنِ الْحُکْمُ إِلاَّ لِلَّه »(انعام/57)

باید دانست ولایت عشق و محبت نیست بلکه لازمه ولایت عشق و محبت است، ولایت یک چینش اجتماعی است و چینش یک نظم همراه با جلو رفتن به کمال انسانی است. اگر در جامعه مظهر خدا که امام معصوم است در راس مخروط جامعه قرار بگیرد جامعه ای ولایی تشکیل می شود که به رفع تمام نیازهای مردم می پردازد. پس جریان سقیفه به ما مربوط می شود زیرا اگر در آن زمان حاکمیت در مسیر امامت قرار می گرفت آیا وضعیت بشر به این شکل می بود؟

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بخوبی از آینده بشر آگاه بود فلذا به ایستادگی در مقابل جریان ولایت ستیز پرداخت. حال این سوال پیش می آید که آیا تاثیری بر عملیات دفاع حضرت از ساحت ولایت مترتب شد یا خیر؟ در پاسخ باید گفت حضرت، جریان ولایت پذیری و مبارزه با ولایت ستیزان را براه انداخت. جریانی که در بعد از خود به قیام عاشورا و هم اکنون به انقلاب اسلامی و در آخر هم به ظهور منجی می انجامد. سلاح حضرت در این مبارزه اشک بود و شما بارها شنیده اید که ولایت ستیزان از گریه های ایشان به ستوه می آمدند و تحمل صدای گریه ایشان را نمی کردند زیرا حضرت با گریه خود به امت اسلامی آگاهی داده و مظلومیت ولایت را بازگو می کردند. حضرت زهرا سلام الله علیها قبر خود را مخفی نگه داشتند تا این سوال در ذهن همه جهانیان باقی بماند که چرا دختر مطهر پیامبر اسلام قبرش مخفی ماند و این خود ابتکار عملی برای یک مبارزه همیشگی از سوی زهرای اطهر می باشد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۸۸ ، ۰۶:۰۶
سعید

خدای‌ تعالی‌ در اسمان‌ هفتم‌ فرشته‌ ای‌ دارد که‌ به‌ آن‌ صداعی‌‌ گویند و چون‌ ماه‌ رجب‌ دراید این‌ فرشته‌ در هر شب‌ ان‌ تا بامداد بانگ‌ برارد که‌ خوشا به‌ حال‌ یادکنندگان‌ خدا‌ خوشا به‌ حال‌ فرمانبرداران‌ از خدا‌ خدای‌ تعالی‌ فرماید‌ من‌ همنشین‌ کسی‌ هستم‌ که‌ با من‌ همنشینی‌ کند و فرمانبر کسی‌ باشم‌ که‌ فرمان‌ من‌ برد و امرزنده‌ کسی‌ هستم‌ که‌ از من‌ طلب‌ امرزش‌ کند‌ ماه‌‌ ماه‌ من‌ است‌ و بنده‌‌ بنده‌ من‌ است‌ و رحمت‌‌ رحمت‌ من‌ است‌‌ هر کسی‌ که‌ مرا در این‌ ماه‌ بخواند او را پاسخ‌ دهم‌ و هر کس‌ از من‌ چیزی‌ بخواهد به‌ او بخشش‌ نمایم‌ و هر کس‌ از من‌ راه‌ بجوید او را راهنمایی‌ کنم‌‌ من‌ این‌ ماه‌ را رشته‌ ای‌ بین‌ خود و بندگانم‌ قرار داده‌ ام‌‌ هر کس‌ به‌ ان‌ بپیوندد به‌ من‌ برسد‌.

در دعای‌ یا من‌ ارجوه‌‌ میتوان‌ خدای‌ رجب‌ را بهتر شناخت‌ و نحوه‌ برخورد با او را اموخت‌‌ ‌یا من‌ ارجوه‌ لکل‌ خیر و امن‌ سخطه‌ عند کل‌ شر‌ در این‌ ماه‌ خیال‌ همه‌ راحت‌ باشد هر چه‌ از خدا میرسد خیر است‌‌ ضمن‌ اینکه‌ خدا در این‌ ماه‌ عذاب‌ نمی‌ کند‌ همه‌ خیرها را میفرستم‌ و شر نخواهی‌ دید‌ به‌ شرط اینکه‌ بیایید و یادتان‌ نرود که‌ ماه‌ رجب‌ است‌‌ ‌یا من‌ یعطی‌ الکثیر بالقلیل‌ ‌ خدا با یک‌ کاه‌ کوه‌ میدهد‌ اگر یک‌ یا الله‌ بگویید دو لبیک‌ می‌ شنوید‌ ‌یا من‌ یعطی‌ من‌ ساله‌ یا من‌ یعطی‌ من‌ لم‌ یساله‌ و من‌ لم‌ یعرفه‌ ‌ چه‌ صدا بزنید و چه‌ صدا نزنید‌ حتی‌ فردی‌ که‌ خدا را نشناسد به‌ یکباره‌ برکات‌ مادی‌ و معنوی‌ وارد زندگیش‌ میشود‌ جبرئیل‌ ندای‌ لبیک‌ خداوند را شنید‌ اما هرچه‌ دقت‌ کرد‌ صدایی‌ که‌ خدا را بخواند نشنید‌ از خدا سبب‌ را پرسید‌ هنگامی‌ که‌ خداوند تبارک‌ وتعالی‌ پرده‌ را کنار زد‌ جبرئیل‌ مشاهده‌ کرد که‌ فردی‌ در جلوی‌ بتی‌ زانو زده‌ و او را میخواند‌ جبرئیل‌ گفت‌ اما این‌ که‌ تو را نمیخواند‌ خداوند در پاسخ‌ فرمودند‌ من‌ حیا میکنم‌ فردی‌ با صدق‌ نیت‌ چیزی‌ را صدا کند و جواب‌ نشنود‌ البته‌ شرط قلیل‌ را نباید فراموش‌ کرد‌ قلیل‌ را بفرستید تا کثیر را بفرستند‌ و فراموش‌ نکنید که‌ ماه‌ رجب‌ است‌‌ ‌اعطنی‌ بمسئلتی‌ ایاک‌ جمیع خیر الدنیا و جمیع خیر الاخره‌ ‌ وقتی‌ معصوم‌‌(ع)‌‌ دعایی‌ به‌ ما می‌ اموزد‌ اجابت‌ این‌ دعا محال‌ نیست‌‌ پس‌ میشود در ماه‌ رجب‌ همه‌ خیر دنیا و اخرت‌ را گرفت‌‌ ‌واصرف‌ عنی‌ بمسئلتی‌ ایاک‌ جمیع شر الدنیا و الاخره‌ ‌ در زندگی‌ هیچ‌ شری‌ نبینیم‌ چه‌ مادی‌ و چه‌ اخروی‌‌ چرا شر اخرت‌ جمیع ندارد‌ خیرهای‌ دنیا و اخرت‌ را میشود جمع کرد همچنین‌ شرهای‌ دنیا را‌ اما شرهای‌ اخرت‌ شماره‌ ندارد‌  یا ذالجلال‌ و الاکرام‌ یا ذالنعمائ‌ والجود یا ذالمن‌ والطول‌ حرم‌ شیبتی‌ علی‌ النار‌ میگویند در حال‌ گفتن‌ این‌ فراز توصوص‌ کنید یعنی‌ با دست‌ چپ‌ ریش‌ خود را گرفته‌ و انگشت‌ سبابه‌ دست‌ راست‌ را به‌ حرکت‌ دراورید‌ کسی‌ در شبهای‌ قدر به‌ چیزی‌ میرسد که‌ از اول‌ ماه‌ رجب‌ مراقب‌ باشد‌ ‌یا ذالجلال‌ و الاکرام‌‌ در ماه‌ رجب‌ باید جلال‌ و جبروت‌ خداوند بر ما غلبه‌ کند‌ باید در مقابل‌ خدا احساس‌ پستی‌ کنیم‌ و بفهمیم‌ که‌ در این‌ دنیا چقدر کوچک‌ و بی‌ ارزش‌ هستیم‌‌ ‌یا ذالنعمائ‌ و الجود‌ خداوند برای‌ انها که‌ در ماه‌ رجب‌ توصوص‌ کردند در ماه‌ شعبان‌‌ اهل‌ کرم‌ و جود میشود‌ ‌یا ذالمن‌ والطول‌‌ کسی‌ که‌ در ماه‌ رجب‌ برای‌ من‌ به‌ خاک‌ افتاده‌ و در ماه‌ شعبان‌ در نعمات‌ غرق‌ بوده‌ در ماه‌ رمضان‌ مهمان‌ من‌ است‌ و منت‌ او را هم‌ خواهم‌ کشید‌ پس‌ از انکه‌ در ماه‌ رجب‌ به‌ وسیله‌ دعای‌ صیا من‌ ارجوه‌‌ با خدا ارتباط برقرار کردی‌‌ در ماه‌ شعبان‌ راحتتر با خدا حرف‌ میزنی‌‌ اسمع دعائی‌ اذا دعوتک‌ واسمع ندائی‌ اذا نادیتک‌.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۸۸ ، ۰۵:۵۳
سعید

عماد خود را شاگرد

چمران می‌خواند

شهید <span style='background-color:yellow'>عماد</span> مغنیهمادر شهیدان مغنیه
 
 مادر شهیدان مغنیه شهادت حاج "عماد " را هدیه خود به حزب‌الله دانست و گفت: حاج عماد همه چیز را از شهید چمران آموخت و با الگوگیری از رفتار و اخلاقیات وی خود را شاگرد چمران می‌دانست.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۸۸ ، ۱۱:۴۲
سعید